Volkswagen Passat B7 2010-2014 – recenzia

01.06.2020 - Lukáš Hronček

Volkswagen Passat v poradí siedmej generácie bol predstavený na jeseň roku 2010 na parížskom autosalóne. Už na prvý pohľad bolo jasné, že sa jedná skôr o obšírnejší facelift exteriéru i interiéru modelu B6 než o samotný nový model, napriek tomu dostal označenie ako samostatná nová generácia – B7 (3C). Jeho predchádzajúca generácia totižto bola veľmi populárna a dodnes je obľúbená už ako niekoľkoročná jazdenka. Koncernoví dizajnéri uznali, že toto je cesta, ktorou by sa mohol niesť dizajn následnej generácie Passatu a po takmer desiatich rokoch od predstavenia je potrebné uznať, že spravili dobre. Passat je vo všeobecnosti veľmi obľúbený v kombinácií najmä s naftovými motormi.  Kým jeho predchodca zažíval čerstvé testovanie novopredstavenej škály motorov s označením 2.0 TDI vo viacerých výkonových variantoch, ktoré disponovali značnými problémami (rozumnejšou voľbou bola jednoznačne motorizácia 1.9 TDI), pri generácií B7 sa značná časť týchto porúch stihla vychytať a pravdepodobnosť, že by ste sa s niektorou z týchto porúch pri B7 stretli, je podstatne menšia.

Problémy s prvými 2.0 TDI v generácií B6 (vyrobené v 2005-2006) boli najmä so zlým čerpadlom, vadnými vstrekovačmi paliva, žhavením, nadmerne opotrebovaným dvojhmotovým zotrvačníkom, sporadicky prasknutá hlava valcov. Mnoho z týchto problémov bolo spôsobené výrobcom predĺženým servisným intervalom na 30 000 km, z toho dôvodu sa postupom času odporúčalo skrátiť interval na 15 000 km, čím sa dalo značne predísť mnohým nepredvídaným problémom. Mnoho týchto problémov bolo odstránených ešte počas doby, kedy sa generácia B6 stále vyrábala, čím modely od roku 2007/2008 trpeli len zlomkom týchto chýb. Našťastie pre Volkswagen je Passat jeden z najpredávanejších a najrentabilnejších modelov, preto bolo potrebné zapracovať na tom, aby tomu tak bolo aj naďalej. Základom toho bolo jednoznačne sa orientovať na jeho spoľahlivosť.

Model Passat od nemeckého koncernu patrí dlhodobo k najpredávanejším autám na Slovensku i v Českej republike. V segmente CD strednej triedy vozidiel sa umiestnilo na druhom mieste v počte predaných kusov v tesnom závese za Škodou Superb, ktorej sa predalo len o niekoľko desiatok kusov viac. Ako nové si toto vozidlo našlo cieľovú skupinu najmä u manažérov mnohých domácich či zahraničných firiem, ale svoje očakávania naplnilo taktiež u mladých rodín (najmä model Variant) či podnikateľov. Dnes sa môže pýšiť ako jedno z tých jazdených vozidiel, po ktorých je skutočne veľký dopyt. Niet divu. Passat predstavuje akýsi kompromis ak vezmeme do úvahy celú modelovú škálu, ktorú ponúkal a ponúka značka Volkswagen. Je hrdým zástupcom strednej triedy na automobilovom trh. Pri Passate je možné spozorovať akúsi univerzálnosť, v čom je zároveň i jeho jedinečnosť. Na jednej strane úžasné reprezentatívne manažérske vozidlo, kde po nakonfigurovaní veľkého množstva príplatkovej výbavy splnilo očakávania i náročnejších manažérov. Na druhej strane skvelé, komfortné a priestranné vozidlo s dostatočne veľkým batožinovým priestorom vhodným pre rodinný výlet, dovolenku či len obyčajný nákup. Ak vezmeme do úvahy crossoverovú verziu ALLTRACK prispôsobenú do mierneho terénu, máme tu ďalšiu tvár Passatu, v rámci ktorej nemôžeme očakávať, že si dokonale poradí aj v tom najnáročnejšom teréne, ale rozhodne nesklamala a potešila pri výlete na horskú chatu či lyžovačku. Ako bolo už spomenuté vyššie, univerzálny automobil a zároveň jedinečný v tom, na aký účel sa majiteľ rozhodne ho využiť.

Keďže Passat siedmej generácie patrí medzi najobľúbenejšie jazdené autá súčasnosti, nesmie chýbať ani v našej ponuke. My sme sa podrobne pozreli na konkrétny model z našej ponuky – Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 4MOTION DSG. Jedná sa o verziu 2.0 TDI s výkonom 125kW (170 koní) s krútiacim momentom 350 Nm a pohonom všetkých kolies. Tento konkrétny model má najazdených 223 000 km a pred nejakým časom bol dovezený z Českej republiky. Prvým a jediným majiteľom v Čechách bola firma, v rámci ktorej auto využíval jeden jediný manažér na firemné i súkromné účely. Presne pre tieto dva základné účely bol tento konkrétny model nakonfigurovaný – bohatá výbava, ktorá naznačuje, že sa jedná o vozidlo, ktoré má pôsobiť reprezentatívne, komfortne a užitočne (automatická prevodovka, bi-xenónové natáčacie svetlomety, vyhrievané sedadlá, tempomat, komfortné sedadlá, skvelé audio a mnoho iného) – a z pohľadu súkromia a voľného času pôsobí prakticky (verzia VARIANT, strešné nosiče, praktickosť a veľkosť batožinového priestoru, ISOFIX, pohon 4MOTION,…). Pri výbere akéhokoľvek vozidla odporúčame zamerať sa najmä na pravdivú servisnú históriu. Výnimkou v tejto veci nie je ani náš spomínaný Passat Variant. Jeho servisná história je podložená servisnou knižkou, v rámci ktorej boli pravidelné servisné intervaly dodržiavané striktne tak ako bolo predpísané výrobcom a každý jeden záznam je potvrdený autorizovaným servisom – každých 15 000 km menený motorový olej, každých 60 000 km olej v prevodovke, presné dodržiavanie predpísanej údržby v haldexe, keďže sa jedná o auto s pohonom všetkých 4 kolies, ktoré sa spína podľa potreby v závislosti od kvality či podmienok danej vozovky. Citlivou súčasťou každého auta sú rozvody, ktorých výmena bola stanovená nanajvýš po nájazde 180 000 – 200 000 km. V prípade nášho Passatu bol tento servisný úkon vykonaný pri počte kilometrov, pri ktorých sa rozvody odporúča vymeniť. Pri dodržiavaní predpísaných servisných intervalov a pravidelnej údržbe a starostlivosti Passat zvládne veľmi slušnú porciu kilometrov a svojim komfortom sa bez problémov dokáže vyrovnať mnohým novým vozidlám.

Aby sme to zhrnuli, Volkswagen Passat Variant je skvelou voľbou pre toho, kto obľubuje priestranné, komfortné a spoľahlivé autá. Nie je tajomstvom, že Passatu vyhovujú najmä diaľnice, medzimestské jazdenie či dlhšie trasy, jednoznačne sa však nestratí ani v meste.