Porsche 911 Turbo S od Techartu ukazuje, že úpravy nemusia byť ohyzdné

Samuel Turanský

13.03.2024

Situácia je taká, že úpravcovia sa predháňajú v tom, kto spraví kontroverznejší a odviazanejší produkt. Za všetkých treba spomenúť napríklad Mansory, ale aj taký Carlex môže byť kandidátom na prvú päťku. Techart pristúpil k úprave Porsche 911 Turbo S trochu inak a celok nepôsobí ako práca 18-ročného úpravcu, čo na auto dá všetko z katalógu príslušenstva a z Forstingeru.

Ale nie tak zhurta. Techart patrí medzi najtradičnejších úpravcu modelov Porsche. Áno, prešľapy v minulosti boli, ale nie veľké ako v prípade úpravcu Gemballa. Aspoň to neboli prešľapy s drogami a úžerníkmi. Techart dokáže spraviť auto pekne. Bude sa niekto hádať? Určite nie.

Najnovšia produktová rada je namierená na základy Porsche 911 Turbo S. A stopercentne nebude len o možnostiach úpravy vzhľadu. Celým názvom sa nové vozidlo volá Techart GTstreet R Touring. Vidno na ňom inšpiráciu kreáciami RWB. Prvé, čoho sa úpravca dotkol bola šírka karosérie. Techart prezradil, že nový bodykit pozostáva až zo 40 rôznych komponentov, z ktorých sa niektoré dajú nastavovať. Podľa očakávania je extrémne mnoho dielov z karbónu. Ktoré? Napríklad blatníky, nasávacie otvory, kapota, bočné prahy a tým úpravca určite neskončil. Na výber bude z dvoch prevedení karbónových dielov. Buď zvolíte lesklú, alebo matnú tému.

Ak sa nemýlim, tak začiatkom pred prestavbou v Turbe S bol malý spojler vzadu. Už tak malý nie je! Techart priniesol niečo ako ducktail, kačací chvost, známy z rôznych automobilov z minulosti. Dokonca aj Porsche samo sa k nemu vracia v rámci špeciálnych edícii. Nový pevný spojler vytlačil nastavitelný, čo je sériovo. Nový spojler by mal byť zárukou slušnej aerodynamiky, ale zároveň ešte viac slušného prítlaku vo vyšších rýchlostiach. Zmena výsuvného krídla za fixné umožnila drasticky znížiť hmotnosť komponentu. A to nie je všetko! Techart hovorí, že nový štýl krídla dokáže dostať k motoru ešte viac vzduchu na chladenie. Porsche 911 už nie je chladené vzduchom, ale chladiče sú stále naviazané na vzduchovú sústavu čerpajúcu zvonka. Zatiaľ nikto nič lepšie pre autá nevymyslel.

Viac vzduchu na chladenie umožnilo doštelovať motor na vyšší výkon. Techart prinesie dve úrovne naladenia. Základná pridáva 44 kW/60 k a 100 Nm. Druhý stupeň úpravy je ešte viac agresívny ako nahnevaný nosorožec. Techart prezradil, že výkon extrémnejšej verzie bude až 582 kW/790 k a krútiaci moment sa dostane na vskutku mamutiu hodnotu 950 Nm. Čo to znamená? Oproti sériovému 911 Turbo S to značí jediné. Pribudlo 110 kW/150 k a 150 Nm. Ďalšou známou veličinou bude maximálna rýchlosť. Kreácia od Techartu sa má dostať na 350 km/h. Rýchlosť je to minimálne z ríše snov a na Porsche možno až príliš.

Kvôli úpravám motora musel úpravca skočiť aj po doladení podvozku. V základnej výbave verzie je zníženie o 2,5 cm a za príplatok prinesie Techart plne nastavitelný systém. Porsche 911 Turbo S od Techartu stojí na diskoch s priemerom 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu. Pre horšiu manipuláciu, ale viac pretekársky pocit majú centrálnu maticu. Pri úpravách karosérie sa zviezol aj podvozok. Predný rozchod narástol o 2,5 cm a na prednej náprave môžete mať aj karbónové brzdy. O úpravách interiéru hovoriť nemusím. Techart dokáže prispôsobiť všetko požiadavkám zákazníkov a inak to nie je ani v tomto šialenom počine.

Renomovaný úpravca uviedol aj koľko bude stáť úprava. Cena za monštrum s takmer 800 koňmi a rozšírenou karosériou má byť 100 000 €. Radujte sa? Nie tak zhurta, cena je len za úpravu, samotné auto si musíte kúpiť za ďalších 300 000 €. Úpravca plánuje vyrobiť 25 kusov konverzie.

Tak čo? Je prístup Techartu lepší ako prístup Mansory a Gemballa? U mňa určite áno! Aj napriek šialenému výkonu auto nedostalo extrémne šialenosti do výzoru. Zväčšila sa šírka, zmenili sa kolesá, zmenil sa spojler. To je výborný recept na zachovanie statusu auta a pridanie nových možností. Techart určite vykročil na správnu cestičku. Ale to spravil už v minulosti. Dnes v ťažení pokračuje so vztýčenou hlavou a vypnutou hruďou!

No a ak by sa vám zachcelo Porsche, tak si môžete pozrieť našu ponuku. Naši šikovní makléri vám v nej určite pomôžu zorientovať sa a to nielen na Slovensku, ale už aj v Českej republike! U nás si svoje vysnívané auto môžete kúpiť na splátky s výhodným financovaním.