Volkswagen Passat je obľúbeným autom, pozreli sme sa prečo

27.02.2021

Passat je obľúbeným autom, pozreli sme sa prečo

Volkswagen Passat je tým etalónom triedy, ktorý je takmer prvou voľbou veľa podnikov pri výbere služobných áut. A neobmedzujú sa výlučne na sedany, ale stále viac hrajú prvé husle modely s karosériou kombi. Je to logické, obchodní zástupcovia a menežeri môžu prevážať viac vzoriek a v neposledom rade, je pre ne väčší trh pri predaji po firemnom životnom cykle.

My sme sa pozreli na Passat Variant s dvojlitrovým naftovým motorom a nadštandardnou výbavou, aby sme zistili, čo sú jeho lákadlá. Najviac nás zaujalo týchto päť bodov, ktorými má šancu Passat bojovať v naozaj tvrdej konkurencii.

Samotný lesk názvu

Veta, ktorá hovorí o tom, že niekto má Passat znie často ako veta o úspechu konkrétneho jedinca. Ak ho má ako vlastné auto, najmä novšie generácie, tak sa mu určite darí v práci a darí sa mu aj ak ho má ak služobné auto. Je to naozaj auto, podľa ktorého sa posudzuje celá trieda vozidiel. Týmto porovnávacím kritériom nie je Mondeo, ani Talisman, dokonca ani Insignia. Passat je vo všetkom vyvážené auto a aj keď neposkytuje toľko emócií ako napríklad Alfa Romeo Giulia je stále znakom toho, že jazda na služobnú cestu na druhý koniec krajiny bude bezproblémová a nebude zbytočne únavná.

Výborný vnútorný priestor

Každou generáciou sa Passat zväčšuje. To znamená, že generácia, ktorú vidíte na fotkách, B8, je najväčšia v histórii modelu. A kombi toto ešte väčšmi potvrdzuje. Ak by sme Passat brali ako rodinné auto, tak sa do neho štvorčlenná rodina zbalí na dovolenku pri mori, keď bude bezproblémové k nemu ísť. Pritom stále zostáva kráľovské miesto aj na nohy pasažierov vzadu. Môže za to aj fakt, že už balansuje na vrchnej hrane triedy a má dĺžku 4,77 metra. Pritom rázvor je naozaj štedrých 2786 milimetrov. Ten naozaj hovorí, že pre pasažierov vzadu nebude o priestor v akomkoľvek ohľade núdza. Do vnútorného priestoru môžeme stále zaradiť aj 66-litrovú palivovú nádrž. Táto veľkosť je naozaj výborná, lebo poskytuje s úsporným motorom extrémny dojazd.

Veľmi dobré sedadlá

Čo treba pri dlhom cestovaní naozaj najviac? Predsa dobré sedadlá. A presne to sedadlá ErgoComfort od Volkswagenu spĺňajú. Majú aj certifikát AGR od nemeckej asociácie pre zdravý chrbát. To znamená, že sú vhodné naozaj aj na každodenné intenzívne využívanie. Avšak v určitom bode môžu byť sedadlá akékoľvek, môže sa stať, že sa v nich bude vodič cítiť nekomfortne. Proste sú také dni. Na to majú tieto sedadlá možnosť masáže. Masáž počas jazdy v Passate neodpáli dekel, ale dokáže naozaj spríjemniť cestovanie. O tom, že sú sedadlá vyhrievané netreba ani hovoriť. Treba však spomenúť optimálne možnosti nastavenia. Posed za volantom je ideálny takmer pre všetky výškové a objemové kategórie.

Technologická výbava

Passat sa často považuje aj za inovátora v segmente. Nám sa podarilo posvietiť si naozaj na pekne vybavený kúsok. Má totiž predné Full LED svetlá, ale aj radarový tempomat, ktorý udržiava vzdialenosť od predchádzajúceho auta. Jasné, že tu funguje úplne bezproblémovo. Naviac o vzdialenosti a fungovaní informuje na pekne spracovanom displeji, ktorý nahradil kruhové analógové prístroje pred vodičom. Výraznou silnou stránkou týchto Volskwagenov je informačno-zábavný systém, ktorý je aktuálny a zároveň jednoduchý na ovládanie. Dokonca aj dobre reaguje na dotyk a nevzniká žiadne oneskorenie. Jedna pikoška, prečo je krajší interiér tohto modelu pred faceliftom ako ten po facelifte. Pred faceliftom sú na vrchu prístrojovej dosky hodinky. Pekné okrúhle analógové. Po facelifte ich nahradilo presunuté tlačidlo na ovládanie varovného blikania.

Sústava pohonu

Automobilka nič nenechala na náhodu a pod kapotou sú naftové motory. Benzínové sú pre tento segment zatiaľ stále okrajové, takže naftové stále hrajú prím. Okrem biturba s výkonom 176 kW (240 k) je v týchto autách dostupný aj dvojliter s výkonom 140 kW (190 k) a to na Passat aj naložený a kombi úplne stačí. Naviac spojenie so šesťstupňovým DSG ho naozaj predurčuje na dlhé a pohodlné presuny. Stačí zaradiť D a už sa netreba o nič starať. Pritom sa dá s takouto kombináciou jazdiť so spotrebou okolo 6 litrov. A to aj pri diaľničných presunoch.

Passat je naozaj veľmi dobrým autom, ktoré zvláda nielen pracovné povinnosti menežera, ale aj rodinné povinnosti a nezľakne sa ani akčnejšieho životného štýlu. Veď do vnútra sa vojde, bez problému, aj bicykel, či iné športové náčinie.

Pozri naše kúsky

https://autorealitka.sk/auto/volkswagen-passat-variant-2-0-tdi-190k-bmt-highline-dsg-18337171/

https://autorealitka.sk/auto/volkswagen-passat-variant-2-0-tdi-bmt-highline-dsg-business-18495282/

Na záver a na odľahčenie dávame pesničku o Passate zo susedného Poľska, kde je toto auto tiež veľmi obľúbeným zástupcom strednej triedy.

Galéria

Prečítajte si tiež

Vozidlá na predaj

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI CR RS

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI CR RS

Combi 219000 km náhon: predný manuál (6 st.) diesel 125kW (170 PS) 2010 TN

8.990 €
BMW Rad 5 520d

BMW Rad 5 520d

Liftback 171019 km náhon: zadný manuál (6 st.) diesel 135kW (184 PS) 2013 BA

12.200 €
Peugeot 3008 1.6 HDi FAP 112k Innovation Pack

Peugeot 3008 1.6 HDi FAP 112k Innovation Pack

Combi 153712 km náhon: predný manuál (6 st.) diesel 82kW (112 PS) 2011 TN

6.690 € 6.990 €
Top Stav Audi A6 3.0 TDI 218k S tronic

Audi A6 3.0 TDI 218k S tronic

Sedan 130167 km náhon: 4x4 automat (7 st.) diesel 160kW (218 PS) 2015 TN

20.500 € 20.800 €
Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 140k Comfort

Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 140k Comfort

Combi 239000 km náhon: 4x4 manuál (6 st.) diesel 103kW (140 PS) 2013 TN

9.490 €
Land Rover Range Rover Sport 3.6 TDV8 HSE

Land Rover Range Rover Sport 3.6 TDV8 HSE

Combi 270273 km náhon: 4x4 automat (6 st.) diesel 200kW (272 PS) 2007 TN

8.790 € 9.490 €