Prečo je Audi A5 Sportback zaujímavejšie ako sedan A4?

25.07.2021

Modely Audi sú už zastúpené od čísla 1 po číslo 8. Deviatku zatiaľ ešte automobilka nevyrobila. V podstate má výrobca zástupcu v takmer každej veľkosti od malých áut až po luxusné modely. Lenže najväčšej obľube sa u nás teší A4 a A6. Lenže viac štýlu majú verzie, ktoré majú byť štvor/päť-dverovými kupé. Čo takto A5 Sportback? My sme jeden prezreli a zistili, čím sa líši a čím je zaujímavejší od štandardného sedanu A4.

Tvar a bezrámové dvere

Audi A5 Sportback nie je sedan. Je to úplne iná karoséria a najväčšmi rozdiel týchto dvoch áut ilustruje rozdiel medzi sedanom BMW radu 3 a Gran Coupe radu 4. V podstate, keď budeme úplne kritickí, tak je A5 Sportback liftbackom. Rovnakým ako je Octavia, či Superb a tiež spomenuté BMW.

Lenže Audi, podobne ako ostatní výrobcovia chcú trochu povzniesť tieto autá, tak im dávajú označenie štvordverové, či skôr päťdverové kupé. Aký je teda rozdiel medzi obyčajným liftbackom a týmto? V prvom rade marketingový, ale v druhom rade sa väčšinou tieto autá diferencujú bezrámovými dverami. Tie dávajú pri otvorení ten spravý športový nádych. A pri A5 Sportback je celkom dobre zvládnuté aj odhlučnenie.

Praktickosť

Sedan má jednu výraznú nevýhodu. Má malý nakladací otvor do batožinového priestoru. To je fakt, ktorý nikto nezmení a je to tak aj pri tých najväčších kúskoch. Od praktickosti sú predsa kombi! Lenže tu prichádza problém, že tie nemusia svojim tvarom sadnúť každému a väčšina z nich má funkčné tvary, čo znamená, že pridávajú vodičovi vek.

Z tohto pohľadu je príjemným kompromisom práve liftback. Ten otvára batožinový priestor dokorán vďaka spojeniu veka s oknom. Veľká plocha, ktorá sa odklápa tak umožní naložiť aj väčšie predmety a k slovu sa dostávajú aj delené zadné sedadlá. Nakladanie nábytku baleného na plochu je tak úplne ľahké. A previezť sa, samozrejme, dajú aj iné veľké predmety.

Vyššia cena pri predaji

Audi A5 Sportback má vyššiu cenu ako A4. A to je fakt v celom životnom cykle. Nejde len o súčasnú nákupnú cenu nového vozidla. Platí to aj pre jazdené autá. Z rovnakého roku, s rovnakým motorom je práve A5 Sportback tým autom, ktoré je drahšie a ostane drahšie aj pri ďalšom predaji.

A tiež je dosť možné, že pri rovnakom ročníku bude mať práve A5 Sportback menší kilometrový nájazd ako A4. To je zase z dôvodu, že veľa firiem siahne skôr po sedane ako služobnom aute pre svojho zamestnanca a ten musí, logicky, robiť trochu iné nájazdy. Pri A5 Sportback je zase väčšia časť majiteľov súkromných osôb.

Ojedinelejšie auto

Povedzme si to na rovinu, A5 Sportback vyzerá športovejšie ako A4. A to v ktorejkoľvek súvisiacej generácii. Lenže cena je vyššia a nie všetci sú ochotní ju zaplatiť. To znamená, že ich bude na cestách vždy menej. Bude ojedinelejším úkazom a so správnou farbou dokáže aj otočiť hlavy niektorých okoloidúcich.

A5 Sportback nie je tak tuctovým autom. Aj keď nám je jasné, že pekná špecifikácia A4 má tiež veľa do seba. Ale skúste vedľa nej postaviť práve štor, či skôr vlastne päťdverové kupé a otvorte dvere. Aj ak bude mať práve športovejšia karoséria trochu horšiu kombináciu, bude určite minimálne rovnako pútavá ako brutálna A4.

Viac mu ide benzín

Na rozdiel od takmer výhradne naftového A4 sa ku A5 Sportback skôr hodí benzínový motor s krajším zvukom. A na výber ich nie je práve málo. Veľkým prekvapením je, že do druhej generácie tohto modelu sa dával aj agregát 1,4 TFSI. Ale trochu viac zaujímavé sú verzie s dvojlitrom. A výborné sú aj trojlitrové verzie S5 a RS5.

V tomto čiernom kúsku na fotkách je motor TFSI s prídavným označením ultra. V preklade to však neznamená ultravysoký výkon, ale ultranízku spotrebu. Motor má výkon 140 kW (190 k) a dá sa s ním jazdiť, podľa cyklu WLTP, s kombinovanou spotrebou 5,1-5,4 litra, v prípade automatickej sedemstupňovej prevodovky s dvomi spojkami. Aj napriek tomu zvláda zrýchlenie na stovku za 7,2 sekundy a maximum 240 kilometrov za hodinu. V reálnom svete je práve toto ideálny partner pre každého, kto chce trochu iné auto ako je obvyklé, ale od obvyklej značky. A tiež zvláda aj krátke trasy lepšie ako naftové agregáty.

Pozrite si aké máme A5 Sportback aktuálne v ponuke!

Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik

Prečítajte si tiež

Vozidlá na predaj

Kia Ceed SW 1.4 T-GDi Gold

Kia Ceed SW 1.4 T-GDi Gold

Combi 8900 km náhon: predný manuál (6 st.) benzín 103kW (140 PS) 2020 TN

16.690 €
Navigácia Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style

Combi 100000 km náhon: predný manuál (5 st.) benzín 70kW (95 PS) 2018 NR

10.950 € 9.125 € bez DPH
automat Mazda 6 2.2 Skyactiv-D Attraction A/T

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D Attraction A/T

Sedan 205000 km náhon: predný automat (6 st.) diesel 110kW (150 PS) 2013 KE

9.990 € 10.787 €
Mercedes-Benz R trieda 280 CDI Styling 4-matic

Mercedes-Benz R trieda 280 CDI Styling 4-matic

Combi 293130 km náhon: 4x4 automat (7 st.) diesel 140kW (190 PS) 2007 ZA

5.390 €
Volkswagen Golf 1.6 TDI BMT 105k Comfortline 4MOTION

Volkswagen Golf 1.6 TDI BMT 105k Comfortline 4MOTION

Hatchback 124314 km náhon: 4x4 manuál (6 st.) diesel 77kW (105 PS) 2014 TT

13.100 €
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition

Combi 133000 km náhon: predný manuál (6 st.) diesel 110kW (150 PS) 2014 TN

11.990 €