MINI Countryman je síce väčší, ale stále MINI

06.06.2021

Rozširovanie počtu modelov zasiahlo aj automobilku, ktorá sa špecializuje na malé autá. Britské MINI v druhej generácii doplnilo kombi Clubman a následne sa objavil aj crossover s názvom Countryman ako najväčší model automobilky. A vďaka tomuto si vyslúžil veľa kritiky a ľudia hovorili, že toto už nie je MINI, ale maxi. Úspech však má aj napriek týmto intrigám, veď MINI spravilo druhú generáciu.

Čím je teda zaujímavý Countryman a prečo je taký obľúbený?

Je pekný

O tom, že tento malý obor je pekný netreba polemizovať. Veď má vpredu veľké okrúhle svetlá a charakteristická maska predsa jasne radí aj Countryman do rodiny. Je omnoho väčší, ale nie zase tak obrovský, aby sa s ním nedalo kdekoľvek zaparkovať a prejsť akoukoľvek medzerou.

Vzadu síce pôsobí mohutne, ale rozmery zjemňujú oblé línie karosérie. Ak by sme hovorili v anglických termínoch, tak možno toto by bolo najviac „cute“ auto na trhu. A pre tých, čo tento jazyk nepotrebujú, tak slovenský ekvivalent je „milý, zlatý“.

Má dobré jazdné vlastnosti

MINI sú vždy dobre ovládateľné. A jazdia naozaj skvele. Dokonca aj s Countrymanom sa podarilo vytvoriť harmóniu športovosti a dostatočného komfortu. Dobre, komfort je možno trochu obmedzený jazdnými vlastnosťami, ale stále s Countrymanom zvládnete aj dlhé trasy bez akéhokoľvek problému.

A teraz sa dostávame k tomu, že jazde neškodí ani naftový motor verzie Cooper SD. Tá má výkon 105 kW (143 k) a krútiaci moment 305 Nm. Okrem výlučne predokolky bola možná kombinácia aj s pohonom všetkých kolies ALL4, takže sa Countryman hrdo môže postaviť tvárou v tvár ostatným aj väčším SUV, lebo v teréne príde vhod krátky predný a zadný previs.

Na MINI má veľa miesta

Táto verzia má len štyri miesta a veľkú konzolu tiahnucu sa stredom celého interiéru malého veľkého auta. V zadnej časti sú dve koľajničky, ku ktorým MINI ponúka pripojiteľné príslušenstvo. A aj to je dôvod, že je vzadu veľa miesta. Pri celkovej šírke a piatich miestach je to stredné buď pre malé dieťa, alebo naozaj núdzové.

Prekvapením je, že stále celkom slušný ostáva aj batožinový priestor. Ten má objem 350 litrov, ale pritom je veľmi dobre využiteľný. A ak by bolo treba, tak sa dajú sklápať operadlá zadných sedadiel. Nevznikne priestor ako v dodávke, ale menšie komody zvládne odviezť. Dôležitou vecou, z hľadiska praktickosti je, že aj napriek celkom príjemne veľkému vnútornému priestoru ostáva Countryman tejto generácie (R60) stále kompaktným autom. Veď dĺžka celého auta je iba 4 metre a 11 centimetrov, čo uľahčí parkovanie v pozdĺžne situovaných miestach.

Duch MINI je zachovaný

MINI má niektoré charakteristické prvky, ktoré ho odlišujú od ostatných vozidiel a vytvárajú mu nezameniteľný vzhľad. Je to tak, že MINI, akékoľvek a akejkoľvek veľkosti sú ľahko rozoznateľné. Okrem okrúhlych predných svetiel za túto ľahkú identifikáciu môže základný tvar, ktorý je stále rovnaký.

A rovnaký príbeh je aj v interiéri. Volant, ovládacie prvky ako retro prepínače, klimatizácia usporiadaná do tvaru znaku. Tento Cooper SD má naviac ešte zaujímavú hlavicu radiacej páky, ktorá má evokovať pretekársku prilbu. Práve tieto detaily sú dôvodom, prečo je akékoľvek MINI jedinečné.

Už je za rozumné peniaze

Aj keď je to relatívne nové auto a stále pôsobí moderne, jeho cena spadla na zaujímavé hodnoty. Lepšie exempláre začínajú niekde okolo 7-8 tisíc eur. Jasné, Cooper SD bude drahší, ale stále bude za celkom rozumné peniaze oproti tomu koľko stálo auto pôvodne. A hlavne MINI Countryman bude vždy jedinečný a ani táto verzia nebude nikdy úplne stará vizuálne, keďže sa tvary menia naozaj len mierne.

MINI Countryman má však aj štýlových konkurentov. Medzi nich určite patrí trochu väčší Range Rover Evoque, či niektorí zástupcovia prémiových značiek. Ale MINI bude mať vždy niečo naviac, to niečo je štýl a charizma, ktorej sa takmer žiadne iné auto nevyrovná. Plus k tomu ponúka aj výkon vrcholných verzií. A ak by bolo treba niečo štýlovejšie s menej dverami, tak MINI ponúkalo aj veľmi prehliadaný model Paceman, ktorý bol vlastne Countryman Coupe, alebo crossover s tromi dverami.

Pozrite si u nás ponuku ikonických áut MINI!

Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik

Prečítajte si tiež

Vozidlá na predaj

Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Ambiente

Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Ambiente

Combi 244502 km náhon: predný manuál (5 st.) diesel 55kW (75 PS) 2011 TN

3.490 €
Slovenské Jeep Grand Cherokee 3.0L V6 TD Summit A/T

Jeep Grand Cherokee 3.0L V6 TD Summit A/T

SUV 198197 km náhon: 4x4 automat (8 st.) diesel 184kW (250 PS) 2014 ZA

19.990 €
Mercedes-Benz GL 350 CDI 4matic BlueEFFICIENCY

Mercedes-Benz GL 350 CDI 4matic BlueEFFICIENCY

Combi 283875 km náhon: 4x4 automat (7 st.) diesel 195kW (265 PS) 2011 ZA

17.990 € 21.630 €
Audi Q7 3.0 TDI Quattro TIPTRONIC

Audi Q7 3.0 TDI Quattro TIPTRONIC

Combi 281000 km náhon: 4x4 automat (6 st.) diesel 171kW (233 PS) 2006 TN

11.490 € 11.790 €
Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI BMT Comfortline

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI BMT Comfortline

Combi 315156 km náhon: predný manuál (6 st.) diesel 77kW (105 PS) 2013 TT

6.993 €
Nízka spotreba! Škoda Fabia 1.4 TDI PD Ambiente

Škoda Fabia 1.4 TDI PD Ambiente

Hatchback 178039 km náhon: predný manuál (5 st.) diesel 51kW (69 PS) 2008 PO

4.290 €