Mazda 6 je japonským konkurentom Passatu, kombi je príjemným spoločníkom

11.07.2021

Mazda po legendárnej 626-tke stavila v novej etape života automobilky na nový model s označením 6. Ten je s nami doteraz a má nielen už tretiu generáciu, ale aj pútavý dizajn, ktorý má s jemnými úpravami zovňajšku ešte stále.

A môže byť aj autom, ktoré je na Slovensku väčším unikátom ako Porsche 911 GT3 RS, prípadne ako Focus tretej generácie v sedane. Mazda 6 Wagon s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies je naozaj zaujímavým a ojedinelým kúskom.

Ako jazdí?

Mazda 6 Wagon je veľmi príjemným spoločníkom na dlhé trasy. Ani na diaľnici sa nestratí. Veď v ponuke má 110 kW (150 k) z 2,2-litrového štvorvalca. Ten už síce v ponuke nových vozidiel nie je, ale medzi jazdenými sa dá veľmi ľahko nájsť, lebo bol úspešným predajným artiklom.

Spolupráca so šesťstupňovým manuálom je optimálna pre spotreby do 7 litrov bez akýchkoľvek ťažkostí. Pri jemnej práci s akceleračným pedálom je možné tieto hodnoty stlačiť aj pod 6-tku. Motor vôbec nenúti vytvárať rekordy v rýchlosti prejazdov, na rekordy spotreby sa dá sústrediť úplne bez vyrušovania akýmikoľvek nepríjemnými faktormi.

Jazda v tejto Mazde 6 je teda veľmi príjemnou. Určite za to môže aj fakt, že podvozok má nastavenie na pohodlie. S ostrou jazdou si ani rozumieť neche. Chce byť najlepším možným spoločníkom na diaľkové trasy, na trasy kratšie, vlastne na všetky trasy, ktoré so Šestkou absolvovať chcete.

Koľko má vnútri priestoru?

Mazda 6 je vlastne v kategórii, o ktorej sa vraví v súvislosti s manažérskymi autami. A tie sú zväčša od Volkswagenu. Áno, najmä Passat je hlavný konkurent tejto Mazdy. A to hovorí aj o vnútornej veľkosti. Mazda 6 je aj ako kombi typicky veľkým autom strednej triedy.

Pri Mazde 6 je celkom prekvapivé, že práve kombi je kratšie ako sedan. Má na dĺžku 4805 milimetrov, čo je o celých 65 milimetrov menej ako sedan. Rozdiel je aj v rázvore. Šestka kombi má rázvor o 80 milimetrov kratší. To však nevadí a aj na zadných sedadlách je dostatok miesta v pozdĺžnom smere a tu kombi vyhráva aj veľkosťou priestoru nad hlavou.

V čom je však kombi lepšie ako sedan je batožinový priestor. Ten má nielen väčší nakladací otvor a je praktickejšie využiteľný, ale má aj väčší objem. Základných 522 litrov je o 33 litrov viac ako má sedan. Ako bonus prichádza možnosť sklopiť zadné operadlá a tým pádom vznikne objem až 1648 litrov. Určite to nie je najviac, čo trieda ponúka, lebo Superb je až na veľkostnej hrane strednej a vyššej strednej triedy, ale stále sú to veľmi slušné hodnoty.

Čo je na nej zaujímavé?

Automobilka má veľmi veľa etáp svojho dizajnu. A Mazda 6 tretej generácie predstavuje to najlepšie, to aktuálne, čo tento model kedy ponúkol. Už prvé modely pred faceliftom vyzerajú veľmi dobre, za čo môže veľká maska chladiča lemovaná chrómovou lištou končiacou až vo svetlách. Tento dizajnový štýl sa udomácnil na takmer všetkých modeloch automobilky, od tých najmenších po najväčšie. Vlastne 6 Sedan a 6 Wagon sú najväčšími modelmi na našom trhu. Po facelifte sa výzor ešte zlepšil.

Najmä po facelifte má veľmi príjemnú a dobre prehľadnú prístrojovú dosku. Informačno-zábavný systém má samostatne stojaci displej, ktorý spôsobuje, že celok vyzerá ľahko. Nič nie je príliš masívne, ale len vizuálne. Inak všetko pôsobí veľmi stabilne a trvácne. Ani stovky tisíc kilometrov na tomto dojme nič nepokazia.

Samotný informačno-zábavný systém dostal od Mazdy veľmi logické a jednoduché ovládanie kolieskom. Podobný systém má BMW a v jednej etape výroby ho používal aj Mercedes. Je to jeden z najjednoduchšie ovládateľných prvkov, ktoré v automobiloch kedy boli. Kým hľadanie na displeji pri dotykových systémoch dokážu spôsobiť nechcené stlačenia, ovládanie kolieskom je presnejšie a neodvádza toľko pozornosti. Za toto si Mazda zaslúži minimálne palec hore.

A, z hľadiska zaujímavosti, netreba zabudnúť ani na fantastickú červenú farbu, ktorú má automobilka v ponuke. Fotky vedia veľa povedať, ale naživo je omnoho krajšia ako dokáže väčšina fotografov zachytiť. Jediným jej problémom je fakt, že samotná farba je dosť mäkká, čo znamená, že nie je na škodu auto občas vyleštiť. Celková priehľadná fólia, prípadne aspoň keramická ochrana sa odvďačia ľahšou údržbou tým, že auto bude dlhšie rovnako krásne a budete sa za ním zakaždým otáčať, keď ho zaparkujete.

Pozrite si všetky Mazdy, ktoré máme aktuálne v ponuke a ak Vás zaujala, kontaktujte našich maklérov!

Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik

Prečítajte si tiež

Vozidlá na predaj

Jaguar XJ Sovereign

Jaguar XJ Sovereign

Sedan 283844 km náhon: zadný automat (4 st.) benzín 209kW (284 PS) 2001 TN

6.490 €
2 Majiteľ BMW Rad 5 Touring 520d A/T

BMW Rad 5 Touring 520d A/T

Combi 195065 km náhon: zadný automat (8 st.) diesel 135kW (184 PS) 2012 BB

12.693 €
Autokaravan Citroen Jumper 2.2 HDI 2004 Autokaravan

Citroen Jumper 2.2 HDI 2004 Autokaravan

Dodávka 344676 km náhon: predný manuál (5 st.) diesel 74kW (101 PS) 2004 TT

9.990 €
Mercedes-Benz GL 350 CDI BlueTEC 4matic

Mercedes-Benz GL 350 CDI BlueTEC 4matic

Combi 233000 km náhon: 4x4 automat (7 st.) diesel 190kW (258 PS) 2014 TN

35.990 €
BMW Rad 3 Touring 318d  Advantage A/T

BMW Rad 3 Touring 318d Advantage A/T

Combi 169600 km náhon: zadný automat (8 st.) diesel 110kW (150 PS) 2016 NR

14.490 € 15.490 €
Serv.kniha Seat Leon 2.0 16V TFSI FR

Seat Leon 2.0 16V TFSI FR

Hatchback 212326 km náhon: predný manuál (6 st.) benzín 147kW (200 PS) 2006 BB

6.693 €