5 faktov, ktoré nás zaujali na VW Golf Variant siedmej generácie

21.05.2021

Volkswagen prišiel s Golfom už pekne dávno. Začiatok púte má predsa v máji 1974. Ale vývoj ide dopredu a my máme aktuálne ôsmu generáciu tohto už legendárneho auta. Patrí medzi najpredávanejšie autá na svete a rozhodne patrí medzi tie najobľúbenejšie aj na Slovensku.

Tým, že prichádza ôsma generácia vo všetkých formách a prevedeniach klesajú ceny siedmej generácie zase o kúsok nižšie. Pozreli sme sa, čo je zaujímavé práve na siedmej generácii Golfu, rovno v tej najrozšírenejšej verzii kombi, čiže u Volkswagenu skôr Variant. Solídne spracovanie asi ani netreba veľmi spomínať, to je pri Golfoch celkom štandard.

Je nenápadný

Biele kombi s obyčajnými diskami, aj keď hliníkovými naozaj nepritiahne oči okoloidúcich. Naviac v noci si svieti halogénovými svetlami. A pritom mu vlastne nič nechýba. Dá sa dokonca povedať, že Golf Variant vyzerá aj s obyčajnou, dokonca možno základnou špecifikáciou, naozaj pekne. Nie je to ako niektoré autá, pri ktorých sú menšie disky ako dvasdsiatky obrovským vizuálnym problémom.

Naviac takýto kus dokáže zmiasť pri diaľničných kilometroch. Možno to je jediné teritórium, v ktorom je pútavejší. Každý si pozrie, či toto nie je policajný kúsok a nemeria náhodou rýchlosť. V každom inom prostredí je príjemne nenápadným autom, ktoré nebudú závidieť susedia a bude súčasťou kolorytu. Pre veľa ľudí je toto nesmierna výhoda.

Je praktický

Karoséria kombi ponúka viac možností ako klasický hatchback. Oproti šiestej generácii kombi narástol objem batožinového priestoru. A to o nezanedbateľných 100 litrov. Siedma generácia Golfu vo verzii Variant dokáže ponúknuť 605 litrov. To je dokonca o 225 litrov viac ako má Golf. Ale to nie je všetko, veď zadné sedadlá sa dajú jednoducho sklopiť a pripraviť tak jaskyňu s objemom 1620 litrov.  Sklopiť sa dajú diaľkovými odisťovačmi priamo z batožinového priestoru.

Po sklopení sedadiel vznikne takmer rovná plocha, iba sa trochu zvyšuje v oblasti sedadiel, schod nie je, a s trochou kompromisov je možné vnútri prespať, ak na stanovačke príde búrka. Pritom stačí zhodiť roletu. Aj keď to nie je podmienka.

Má nechutne nízku spotrebu

Najčastejším zjavom pod kapotou Golfu siedmej generácie sú naftové motory TDI. Nie je sa čomu čudovať, v tomto použití majú už vychytaný systém Common-Rail a sú spoľahlivé. Nie je to len doména dvojlitra, ale aj 1,6-tky. Práve tá je pod kapotou tohto bieleho šípu. Má výkon 81 kW (110 k) a predné kolesá poháňa cez automat so šiestimi stupňami a dvomi spojkami.

S touto kombináciou dokáže jazdiť za naozaj málo. Na nemeckom Spritmonitore sú dlhodobé priemerky kľudne aj pod piatimi litrami. A naviac mimo mesta sa dokážete dostať aj pod 4 litre, ale treba prázdnu cestu a trpezlivosť. Toto auto nie je na pretekanie, toto auto dokáže súťažiť v spotrebovej hre.

Je komfortný

Pri Volkswagene Golf siedmej generácie veľmi záleží od toho aký má auto výkon. Od toho sa odvíja, či má klasickú torznú tyč na odpruženie zadnej nápravy, alebo má viacprvkové zavesenie. Koncern Volkswagen tento prístup aplikuje aj pri Octavii a Leone. Lenže tie majú hranicu 110 kW (150 k), kedy sa to láme a Volkswagen už 93 kW (125 k). Lenže s výkonom 81 kW (110 k) máte torznú tyč. A v takomto aute to vôbec nevadí. Aj tá ponúka dostatočne komfortnú jazdu, najmä ak auto nemá zbytočne veľké zliatinové disky.

Tu netreba športové ambície, tu stačí, že Golf Variant v pohodlí prevezie pasažierov a batožinu na akúkoľvek vzdialenosť. Jedinou nevýhodou však môže byť trochu väčší hluk zo zadnej časti, ktorý sa ale prejavuje najmä na naozaj zlých cestách. Takže v reálnom svete to nebude nič zásadné a z auta nevystúpite s bolesťami chrbta.

Ceny padli príjemne nízko

Ceny Golfov siedmej generácie s karosériou kombi sa dostali nižšie aj vďaka novej osmičke, ktorá spôsobila väčší pokles. Reálne si môžete kúpiť, v závislosti od stavu od 6 500 eur. Nižšie nájdete link na aktuálnu ponuku Golfu Variant u nás. Každé auto preveríme a pomôžeme vám s vybavením papierov.

Celkovo sa dá povedať, že aktuálne ponúka siedma generácia Golfu s karosériou Variant naozaj výborný pomer úžitku a vynaložených financií. Nepatrí medzi autá, ktoré rozbúchajú srdce pri každom nasadnutí, ale patrí medzi autá, ktoré budú dobrými spoločníkmi dlhodobejšie. Golf má vo svojej triede veľa konkurentov, ale ani jeden z nich sa nestal synonymom pre túto triedu.

Pozrite si aktuálnu ponuku Volkswagenov Golf na autorealitka.sk!

Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik
Jozef Murarik

Prečítajte si tiež

Vozidlá na predaj

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Challenge

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Challenge

Combi 126500 km náhon: predný manuál (6 st.) diesel 110kW (150 PS) 2014 TN

12.990 €
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI CR RS

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI CR RS

Combi 219000 km náhon: predný manuál (6 st.) diesel 125kW (170 PS) 2010 TN

8.490 € 8.990 €
Mercedes-Benz GLE SUV 350d 4matic A/T

Mercedes-Benz GLE SUV 350d 4matic A/T

Combi 108500 km náhon: 4x4 automatická diesel 190kW (258 PS) 2016 TN

41.900 € 34.917 € bez DPH
Mercedes-Benz E trieda Sedan 200 CDI BlueTEC Elegance A/T

Mercedes-Benz E trieda Sedan 200 CDI BlueTEC Elegance A/T

Liftback 138896 km náhon: zadný automat (7 st.) diesel 100kW (136 PS) 2016 BA

13.490 €
Renault Master

Renault Master

Dodávka 463267 km náhon: predný manuál (5 st.) diesel 73kW (99 PS) 2004 TN

2.990 € 3.333 €
1. Majiteľ,SK Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost 125k Trend

Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost 125k Trend

Combi 91053 km náhon: predný manuál (6 st.) benzín 92kW (125 PS) 2014 BA

7.490 € 7.990 €